Ofte stilte spørsmål ved inkassokrav

Betaling

Uenig i kravet?

Er du uenig i kravet må du snarest ringe oss eller sende oss en e-post hvor du forklarer hva du er uenig i. Husk å oppgi saksnummer og ditt telefonnummer slik at vi kan kontakte deg tilbake. Vi undersøker saken med oppdragsgiver og gi deg en snarlig tilbakemelding.

Har du allerede betalt?

Send oss en skjermprint eller kvittering som dokumenterer betalingen. Du kan også ringe oss eller logge inn for å se om saken din allerede er avsluttet.

Hvordan betale?

Prøv vår «KID-betaling». Legg inn KID-nummeret som er oppgitt i henvendelsen du har fått fra oss, og betal kjapt og enkelt. Du kan også logge deg inn på portalen (med Bank-ID) og betale, eller du kan betale i nettbanken.

Kan jeg betale med Vipps?

Ja, det kan du. Du kan betale både i nettbank, med betalingskort og Vipps. Logg inn via skyldnerportalen eller bruk vår løsning “Betal nå”.

Tips og råd

Mye gjeld – hva gjør jeg?

Har du mye gjeld og føler at du ikke klarer å gjøre opp for deg? Våre medarbeidere er her for å hjelpe deg på best mulig måte. Ring, eller send oss en e-post, så ser vi hvilke løsninger vi kan tilby.

Jeg er uenig i kravet, hva gjør jeg?

Er du uenig i kravet må du umiddelbart sende oss en henvendelse og forklare hva du er uenig i, slik at vi får sjekket dette med vår oppdragsgiver. Omtvistede krav kan sendes til Forliksrådet for at partene kan prøve å komme til enighet. Vær oppmerksom på at du får en fraværsdom dersom du ikke møter i forliksrådet.

Passord og brukernavn er feil. Hva gjør jeg?

Er du privatperson kan du logge inn med Bank-ID. Passord og brukernavn du får tilsendt i posten utløper etter en tid. Kontakt oss, så sender vi deg ny oppdatert innloggingsinformasjon.

Nyheter

Fått denne e-posten? Dette bør du gjøre

Har du fått en e-post fra oss om å gå inn på en link? Da bør du lese videre.

Les mer